lördag 19 juni 2010

När Victoria skiljer sig

"Undrar hur många det är som skiljer sig idag?" utbrister min fru.
Vi håller oss så långt från kungabröllop vi kan, svårt när de större svenska medierna anser att heldagarsreportage av detta spektakel är adekvat.
Vi lyckades inte missa att DN smög in ännu en helsideskarta över kortegevägen idag, det var väl denna som var fröet till min frus fråga.
Då tänkte jag -hur blir det när Victoria och Daniel skiljer sig?
Om de nu lagt ned så ofantligt mycket av våra skattepengar på sin vigsel för att få den så där stor och glassig som "folket vill ha den", hur skall då deras skilsmässa se ut? Som skattebetalare kräver jag att det skall pumpas in lika mycket pengar i den. All världens media, häst och vagn genom Stockholm, biskopar, folkets gåvor, konserter osv.
Skilsmässan bör presenteras lika stort som vigseln...fast baklänges, tänkte jag.

Först dansas det baklängesdans till baklängesmusik, sedan åker Vickan och Daniel baklänges genom staden medan folket står utmed gatorna och vinkar baklänges a´la Ria Wägner och tar tillbaka alla gåvor, frostade glas och sänglinnen. Alla norska deathmetal-fans får sitt lystmäte när biskopen talar baklänges (!) i storkyrkan. Sedan tar de varsin taxi från stan. Till slut rivs alla stängsel och kameror bort i Hagaparken. Vickan abdikerar och flyttar till Paris där hon återupprättar Svenska Kulturhusets storhet. Daniel flyttar tillbaka till Ockelbo och startar ett litet gym för översolarieserade villatanter som vid fikaborden skrytar om att de kör spinning hos "han prinsen".

För att detta skall fungera måste det planeras in i minsta detalj...så varsågoda SVT, TV4, Expressen, Aftonbladet och alla andra medier med Se och Hör ambitioner. Detta är min idé -ni får den, börja planera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar