lördag 13 augusti 2011

tribadernas natt

Sådär ja.
Nu var det dags för premiär och för att sparka igång bloggen igen. Borta är skrivkrampen. De dygnslånga idoga sommarrepetitionerna får nu ge plats för lite fritt skapande. Eftersom jag gärna jonglerar med flera idéer och jobb samtidigt skall jag försöka att hålla koll på mitt eget tempo genom att skriva om det jag gör i landet "teater-musik-manus-drama".

Som sagt ikväll står jag åter på scenen som August Strindberg i P O Enquists drama Tribadernas Natt. Denna nypremiär blir på Alsters Herrgård i Karlstad. Vi kommer att spela 8-10 föreställningar. Just nu är jag upprymd över gårdagens generalrepetition -första repet med publik. Det jag uppskattar främst med teatern är inte manusanalys, inte repetitioner, inte pengar, även om allt det där är viktiga och intressanta delar. Nej, anledningen till att jag står på scenen är applåderna. Så enkel är jag. två timmars svett och skrik för ett par minuters enkel uppskattning. Det lever jag för.
Premiär ikväll som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar